איך מתכננים קורס בלמידה היברידית?

מסילבוס למפת קורס

מועדים:

יום שלישי 12/10/2021 בין השעות 9:30 – 14:15

היקף:

6 שעות אקדמיות

מרצים / מנחים:

ערן עדי ציובן

תקציר

המעבר החד ללמידה מקוונת הביא אתו אתגרים רבים אבל גם הזדמנויות רבות. כך או כך, הוא דורש מאתנו לחשוב מחדש על הדרך שבה אנחנו מפתחים קורסים. הדרך בה רובנו פיתחנו בה קורסים עד כה הייתה מותאמת במיוחד ללמידה פרונטלית, אך אי אפשר לתרגם אותה ביעילות גם ללמידה מקוונת או ללמידה היברידית. כדי לעשות את ההתאמות האלה, ראשית עלינו לחשוב מחדש על שלב כתיבת הסילבוס, שהוא המסמך המכונן של כל קורס, גם בעיניי המרצה וגם בעיניי הלומדים.
מה צריך להיות שונה בו? למה הוא חייב להיות מוכוון לומד, ואיך משלבים פנימה את ההיבט ההיברידי? את זה נלמד בסדנה.

קהלי יעד

הסדנה מיועדת למורי מורים, לצוותי מרכזי פסג"ה, למרצים במכללות האקדמאיות לחינוך ולמרצים במוסדות אקדמאיים בפרט.

*בסדנה יתקיים תרגול אישי מעשי על המבוסס על סילבוסים קיימים של המשתתפים. תנאי נדרש להשתתפות בסדנה הוא להביא סילבוס קיים.

מה נלמד בסדנה?

  • היכרות עם עקרונות מרכזיים בלמידה מוכוונת לומד
  • מרכיבים מומלצים בסילבוס היברידי מוכוון לומד
  • גישה ממומלצת לפיתוח קורסים היברידיים מוכווני לומד

על המנחה

ערן עדי ציובן – ראש צוות פדגוגיה דיגיטלית וחדשנות בערוץ המו"פ במכון מופ"ת. בעל תואר ראשון בהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני במדיניות ציבורית מביה"ס פדרמן למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית. בעל תעודת הוראה בבתי ספר יסודיים ובוגר תוכנית "חותם". בעל הסמכה בינלאומית CPTD (Certified Professional in Talent Development) מטעם אירגון ATD (Association for Talent Development). בעל ניסיון של למעלה מעשור בפיתוח למידה בכלל ולמידה מקוונת בפרט בעולמות הפיתוח המקצועי.