״מחשבה״- מחקר שיתופי בחינוך המיוחד ליווי מחקרים בחינוך המיוחד – תכנון, ביצוע ופרסום

מועדים:

ימי חמישי, החל מ- 7.10.21, מפגשים פנים אל פנים במכון מופ"ת יתקיימו בין השעות: 10:45 – 13:15.
מפגשים מקוונים בזום יתקיימו בין השעות: 10:45 - 12:15

היקף:

15 שעות אקדמיות

מרצים / מנחים:

ד"ר שירלי הר-צבי (הכהן)

סדנת המחקר בחינוך המיוחד במכון מופ״ת מפגישה חוקרות וחוקרים, המלמדים במכללות ובאוניברסיטאות ללימוד משותף, במטרה להוביל מחקרים ואחר-כך גם לפרסם מאמרים בתחומי החינוך המיוחד.

במסגרת זו, יתקיימו שישה מפגשים בשנת הלימודים תשפ"ב (חלקם יהיו מקוונים וחלקם פנים אל פנים), סה"כ 15 שעות אקדמיות (השתלמות מוכרת לגמול).

מטרות הקבוצה:

  1. לתת הזדמנויות להיכרות הדדית בין חוקרים/ות ולשותפויות במחקר.
  2. פיתוח מיומנויות מחקר וקידום השיח המקצועי והידע בתחום המחקר בחינוך המיוחד. במסגרת זו נכיר כלי מחקר עדכניים בחינוך המיוחד, כתבי עת מובילים, גישות ושיטות מחקר עדכניות ועוד.
  3. תמיכה בחוקרות ובחוקרים מתחילים וותיקים לשם קידום מחקרים ופרסומים בתחום החינוך המיוחד בגישות שונות (כמותניות ואיכותניות). התמיכה במחקר תכלול גם סיוע מתוך סל האפשרויות שמכון מופ"ת מציע.
  4. שיתופי פעולה עם משרד החינוך ועם המדען הראשי במטרה לקדם מחקרים בחינוך המיוחד.
  5. איסוף נתונים במשותף (בקבוצות עבודה) שישמשו לצורך עיבודים וכתיבת מאמרים מחקריים, פיתוח כלים חדשים ותכניות עבודה, והצגה בכנסים בארץ ובכנסים בינלאומיים.
  6. העמקת הידע בתחומי המחקר בחינוך המיוחד באמצעות הרצאות וסדנאות, הנושאים ייבחרו על-פי תחומי העניין של המשתתפים, נושאים לדוגמה: משפחת הילד עם הצרכים המיוחדים, עבודת צוות בחינוך המיוחד, שילוב טכנולוגיות בחינוך המיוחד, תפקודים ניהוליים וקשב, מוח ולמידה, חינוך מכיל, תכניות התערבות בחינוך המיוחד, הוראה מותאמת רגשית וחברתית, אוכלוסיות בחינוך המיוחד- כמו: הפרעות למידה ספציפיות, אוטיזם, מוגבלות שכלית, הפרעות התנהגות ועוד.

ימי חמישי, 7.10.21 – פנים אל פנים, 9.12.21 – בזום, 3.2.22 – פנים אל פנים, 3.3.22 – בזום,  12.5.22 – בזום, 23.6.22 – פנים אל פנים;

מפגשים פנים אל פנים במכון מופ"ת יתקיימו בין השעות:  10:45 – 13:15.

מפגשים מקוונים בזום יתקיימו בין השעות: 10:45 – 12:15