שאלות רבות ברירה לקידום חשיבה ולמידה פעילה

מועדים:

14 ספטמבר 2022, שעות: 15:00-9:30

היקף:

6 שעות אקדמיות

מרצים / מנחים:

ד"ר אפרת פירסט

מטרת הסדנה

רכישת כלים ושיטות לכתיבה אפקטיבית של שאלות ברירה ("שאלות אמריקאיות")  שיכולות לשמש במבחנים, בחנים ובשאלונים מגוונים להערכה מעצבת. נתמקד בשיטות לכתיבת שאלות המקדמות רמות חשיבה גבוהות ובדרכים להמנע משאלות שטחיות, מבלבלות וכאלה המעודדות ניחושים.

תקציר

שאלות הן כלי נהדר לקידום חשיבה ולמידה פעילה בכל כיתה, מקרוב ומרחוק. שימוש בשאלות סגורות מאפשר לכל הלומדות\ים להשתתף בפעילות בו-זמנית, וכן לשקף למורה את מצב הכיתה בזמן אמת. נהוג לחשוב ששאלות סגורות דוגמות רק ידע שטחי ולכן יעילותן מוגבלת. בסדנה נכיר דרכים לכתוב שאלות סגורות ("אמריקאיות" ואחרות) אשר מקדמות חשיבה מסדר גבוה ונדון בדרכים שונות לשלב אותן כאסטרטגית למידה בכיתה ומחוצה לה במסגרת פעילויות הערכה מעצבת ומסכמת.

נושאי הלימוד:

  • הגדרת היעד: איך מגדירים את רמות החשיבה הרצויות?
  • דרכים לניסוח או לשכתוב שאלות סגורות לקידום רמות חשיבה גבוהות.
  • איך נוודא שהשאלות אינן קלות מידי או קשות מהסיבות הלא נכונות.
  • דרכים לשילוב שאלות סגורות במהלכי הוראה אפקטיביים.

קהל היעד: מורות\ים, מורי מורות\ים, מרצות\ים, מדריכות\ים.

על המנחה

ד"ר אפרת פירסט, ראש צוות מחקר ופדגוגיה דיגיטלית בערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות חינוכית במכון מופ"ת, וחברת צוות תוכנית "פריזמה". מרצה ומתמחה ביצירת חיבורים בין מדעי הלמידה לפיתוח מקצועי לנשות ואנשי הוראה ולמפתחי\ות למידה דיגיטלית