מועדים:

27 ביולי 2022, שעות 14:30-9:30

היקף:

6 שעות אקדמיות

מרצים / מנחים:

ד"ר אפרת פירסט

בסדנה נכיר מקרוב את הפלטפורמה לקריאה (וצפיה) שיתופית Perusall  – איך אפשר לשפר את חוית הקריאה של הסטודנטיות\ים ואת איכות הלמידה שלהם בשיעורים וביניהם.

תקציר

Perusall היא פלטפורמה חינמית המתחברת למודל שמאפשרת קריאה שיתופית של חומרים מכל הסוגים (מאמרים, אתרים, דפי מידע, תרגילים, שקופיות) כמו כן בצפייה שיתופית בסרטונים (סרטונים מהרשת או הרצאות מוקלטות). הסטודנטיות\ים יכולים לקיים אינטראקציה עם חומרי הלמידה בזמנם החופשי במרחב וירטואלי שיתופי שבו הם יכולים לקיים שיחות ודיונים לצד חומרי הקריאה. המרצות\ים מקבלים תמונה טובה ואינפורמטיבית של הנעשה במרחב הוירטואלי: שאלות מרכזיות ונקודות שהיוו את מוקדי הדיון, ויכולות\ים להגיב בשיעור הבא. בשימוש נכון, ניתן להשתמש בפלטפורמה למשימות הערכה מעצבת או לקיים שיעורים א-סינכרוניים מלאים סביב חומרי קריאה (או סרטונים) באמצעותה.

נושאי הלימוד

  • התנסות מעשית במגוון אפשרויות הלמידה בפרוסל מנקודת מבט של לומד\ת
  • פרוסל מנקודת מבט של המורה – הקמת המרחב, חלוקה לקבוצות, יצירת משימות, העלאת חומרים, התראות לסטודנטים, מעקב אחר התקדמות הסטודנטיות\ים בלמידה, סטטיסטיקה, מתן ציונים.
  • איך משתמשים בפרוסל בקורס משולב בצורה אפקטיבית  – ממשימות הערכה מעצבת ועד שיעור א-סינכרוני מלא.

קהל היעד: מרצות ומרצים, מורי מורים, מוריות\ם בתיכון.

חובות הקורס – אין

תעודה – אין

על המנחה – ד"ר אפרת פירסט– ראש צוות מחקר ופדגוגיה דיגיטלית בערוץ המו"פ במכון מופ"ת, וחברת צוות תוכנית "פריזמה". מרצה ומתמחה בפיתוח תוכניות ליצירת חיבור בין מדעי הלמידה לפיתוח מקצועי לנשות ואנשי הוראה ולמפתחי\ות למידה דיגיטלית