מכון מופ"ת – המכון הארצי למחקר ולפיתוח בהכשרת מורים ובחינוך

התעוררות המכונות AI – מחזור שני

סדנה שנתית בזום

מועדים:

שישה מפגשים, בימי חמישי, בשעות: 14:30 – 16:30, מועדי המפגשים: 20.2.2025, 6.3.2025, 27.3.2025, 10.4.2025, 24.4.2025, 8.5.2025

היקף:

12 שעות אקדמיות

תקציר

סדרת סדנאות ייחודית זו מציעה מסע אישי-מקצועי מקיף בן 6 מפגשים, המיועד לסגל אקדמי, מנחי וכותבי עבודות מחקר. הסדרה תתמקד בהיכרות, התנסות לשילוב יעיל של כלי בינה מלאכותית (AI) בשלבים השונים של תהליך ההנחיה, כתיבה של מחקר. המשתתפים ילמדו כיצד למצות את הפוטנציאל של טכנולוגיות AI מתקדמות לשיפור איכות ההנחיה/ כתיבה של המחקר, ייעול תהליכי העבודה, והעמקת התובנות המחקריות. בהלימה לצורכי המשתתפים, המפגשים אף יעסקו בסוגיות ודילמות המתעוררות בקרב מנחי עבודות מחקר עם תנופת השימוש בכלי AI על ידי סטודנטים. סדרת המפגשים בנויה על פי לוח זמנים האמור ללוות את התפתחות תהליך עבודת ההנחיה בשטח.

מטרות כלליות

  1. להקנות למשתתפים ידע מעמיק על כלי AI עדכניים והשימושים שלהם בתהליך ההנחיה/ כתיבה של המחקר האקדמי
  2. לפתח מיומנויות מעשיות בשימוש בכלי AI לייעול עבודת ההנחיה והכתיבה האקדמית
  3. לעודד חשיבה ביקורתית על היתרונות והאתגרים בשילוב AI בתהליכי מחקר ואתיקה מחקרית
  4. להעניק כלים להנחיה אפקטיבית של סטודנטים בשימוש נכון בטכנולוגיות AI
  5. לטפח קהילה מקצועית של מנחים וכותבי מחקרים לדיון, דיאלוג ולמידת עמיתים בסוגיות ודילמות, גיבוש תובנות תלוי "ידע חי", המלצות, אסטרטגיות, טכניקות, יסודות ועקרונות פעולה מוסכמים לצורכי הנחיה בעידן ה AI
  6. שיתוף בידע, יצירת אימפקט רוחבי חוצה מוסדות ותחומים

מפגש1:

             Search, Design & Write the Study With AI  

                       תכנון, עיצוב וכתיבה מחקרית בסיוע AI

 

מועד:20/2/2025

שעות: 14.30-16.30

פלטפורמה: זום

מהלך המפגש:

  • היכרות והתנסות עם כלי בינה מלאכותית ייעודיים כמסייעים לפעולות נדרשות לשלבי מחקר ראשוניים.
  • קיום דיון פתוח ללמידת עמיתים בסוגיות /דילמות בהקשר להנחיית סטודנטים בכפוף ל יישומי AI-מחקר במטרה לגבש עקרונות פעולה /המלצות יישומיות / גילוי רעיונות

 

*(יתכנו שינויים על פי שיקול מרצה וההתרחשויות בתהליך הלמידה במפגש)

מפגש 2:   

          פרומפטינג ופיתוח אמצעי עזר בסיוע AI לטיוב תהליך הלמידה, ההנחייה והכתיבה

מועד: 6/3/2025

שעות: 14.30-16.30

מיקום: זום

מהלך המפגש:

  • אורינות בינה מלאכותית היא מיומנות MUST כיום. המשמעות הבנה של עקרונות 'התחביר הבינאי' – איך 'מדברים' מדוייק עם מכונה להפקת תוצר מחקרי אופטימלי?
  • פרקטיקה: כלי AI ייעודיים לפיתוח עזרים דיגיטלים לצורכי הנחייה וכתיבת מחקר (לתרגול, לייעול וטיוב תהליך ההנחייה, הכתיבה, הערכת איכות העבודה המחקרית).
  • רצוי מנוי בקלוד Claude למיצוי מטרות מפגש זה.

מפגש 3:

          open discussionData collection and data reliability assurance

איסוף נתונים ומהימנות במחקר (זיוף או אמיתי?) – תרחישים ודיון פתוח

 

מועד:27/3/2025

שעות: 14.30-16.30

מיקום: זום

מהלך המפגש: במת דיון פתוח לגיבוש הסכמות, עקרונות פעולה, כיווני מחשבה בנושאי אתיקה ו AI, מקרי בוחן/ סימולציות כדוגמאות שהופקו עם AI, זיהוי הבעייתיות/הדילמות, האתגרים וההזדמנויות ללמידה ולדיוק תהליך ההנחייה/כתיבה, סוגיות של מהימנות נתונים למחקר ( זיוף או אמיתי?)

מפגש 4: AI ומחקר איכותני – Data analysis in qualitative research

מועד:10/4/2025

שעות: 14.30-16.30

מיקום: זום

  • מהלך המפגש:
  • היכרות והתנסות עם כלי AI ייעודיים לצורכי תמלול, עריכה וויזואליזציה של נתונים

מפגש 5: AI ומחקר כמותני- Data analysis for quantitative research 

מועד: 24/4/2025

שעות: 14.30-16.30

מיקום: זום

  • מהלך המפגש:
  • היכרות והתנסות עם כלי AI ייעודיים לצורכי עיבוד וניתוח נתונים למחקר כמותי

מפגש 6:  ממצאים, פרשנות וויזואליזציה של נתונים וממצאים בסיוע AI

מועד: 8/5/2025

שעות: 14.30-16.30

  • מיקום: זום
  • נושאי למידה והתנסות:
  • יצירת טבלאות, גרפים ודיאגרמות מקבצי נתונים, ניתוח מקבצי נתונים ודיאגרמות ('הנדסה הפוכה').

על המנחה:

ד"ר סמדר גלעד- חי
דוא"ל
smadargg@gmail.com

תחומי הוראה ומחקר: ניהול וארגון מערכות חינוך, מנהיגות, יזמות וחדשנות במערכות חינוך. שימושי AI במחקר ובאקדמיה. מנחת עבודות מחקר, פיתוח יוזמות בשדה וביצוע מחקרים יישומיים. עוסקת בפיתוח, הטמעה וביצוע של תוכניות ותהליכי הכשרה, הוראה ומחקר, הדרכה ומנטורינג. מובילה ומנחה סגל אקדמי וסטודנטים בנושא יישומי בינה מלאכותית בכתיבה והנחיית מחקרים. חברה בצוות אקדמי מכללתי לגיבוש מדיניות ודרכי הטמעת כלי AI בהוראה, למידה ובמחקר באקדמית גורדון. מפתחת תוכנית להוראת יזמות בבתי ספר (גפ"ן) הוטמעה במספר בתי ספר במחוז חיפה והצפון. מחקר הדיסטרציה ומאמר מחקרי של ד"ר גלעד חי שעסקו בנושא של השלכות הטמעת החדשנות על אפקטיביות מורים ובתי ספר נבחרו פעמיים בשנים: 2014/15 וב- 2017 כראויים לשבח ועם ציון "כעבודת מחקר מדעית למופת", בפריסת שופטים בינלאומית של הוצאת אמרלד העולמית ועורכי כתב העת היוקרתי Journal of Educational Administration

למידע על נושאי המפגשים

דף הזמנות

×
חיפוש ספרים או פעילויות להרשמה?
אפשר לעזור?