
הדפסת תלת-ממד בחינוך
מועדים:
ימי ב' - 6 מפגשים, החל ב-9/12/19
היקף:
30 שעות אקדמיות
מרצים / מנחים:
לאורה לוין
תקציר
יותר ויותר מסגרות חינוכיות שמות כיום דגש על חידוש שיטות וסביבות הלמידה לטובת טיפוח מיומנויות המאה ה-21 אצל הלומד, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות בעשייה החינוכית.
בשילוב הדפסת תלת-ממד בתהליכי הלמידה קיים הפוטנציאל למימוש שאיפות אלה. תוך כדי תהליך של תכנון, עיצוב בתלת-ממד והדפסה הלומד מיישם ידע בתהליכי חקר, פתרון בעיות ויצירתיות. אולם ללא פדגוגיה מתאימה, רבים המקרים שבהם השימוש בהדפסת תלת-ממד בלמידה נשאר ברמת הגימיק.
בסדנה זו נכיר את טכנולוגיית הדפסת תלת-ממד הן בהיבט הטכנולוגי הן בהיבט הפדגוגי והיישומי במסגרות חינוכיות, כדי שנוכל להפיק ממנה את מלוא הפוטנציאל החינוכי הטמון בה.
תוכנית הסדנה
הסדנה מקנה ידע תאורטי ומעשי בהדפסת תלת-ממד בחינוך, ומציגה גישות שונות להדפסת תלת-ממד ככלי מקדם למידה.
הסדנה עוסקת בהיבטים הטכנו-פדגוגיים בהוראה ובעיצוב התנסויות למידה נתמכות הדפסת תלת-ממד, ונותנת מענה לסוגיות שונות העולות משימוש במדפסת במסגרת חינוכית.
נושאי הסדנה
בסדנה ישולבו הצגה תאורטית והתנסות מעשית, הן בנושאים טכניים הן בנושאי טכנו-פדגוגיה ותוכן.
- טכניקה ולוגיסטיקה
- הפעלת המדפסת
- התנסות בתוכנות לעיצוב בתלת-ממד
- מה אפשר להדפיס ואיך עושים זאת?
- עקרונות תפעול מדפסת בסביבה בית-ספרית ובמייקרספייס
- עקרונות ניהול כיתה וניהול הלמידה עם מדפסת
- התמודדות עם תקלות וקשיים טכניים
- טכנו-פדגוגיה ותוכן
- תאוריות למידה בהקשר של תלת-ממד
- גישות שונות לשימוש בהדפסת תלת-ממד בחינוך, וסקירת יישומים קיימים
- ניתוח ופיתוח יחידות לימוד בעזרת הדפסת תלת-ממד
- מודל הידע הטכנו-פדגוגי: הרכיבים למיצוי פוטנציאל הלמידה
- מודלים של הערכת הלמידה
- חיבור לתחומי דעת ולקוריקולום
קהל היעד
מורי מורים, מורים, אנשי מחשוב ומדריכים פדגוגיים במכללות, בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים.
זמני הסדנה: ימי שני- 09/12/19, 16/12/19, 06/01/20, 13/01/20, 20/01/20, 27/01/20, 3/2/20
שעות הסדנה: 16:00 – 20:00
מחיר הסדנה: 950 ש"ח הכולל בתוכו דמי הרשמה בסך 100 ש"ח.
היקף שעות: 30 שעות אקדמיות, 6 מפגשים בני 5 שעות אקדמיות
מיקום: מכון מופ"ת, רחוב שושנה פרסיץ 13, ת"א
ציוד נדרש: מחשבים ניידים (רצוי להביא עכבר)
על המנחה
לאורה לוין – יועצת, מרצה ומנחת קבוצות, מומחית להדפסת תלת-ממד וליישומה בחינוך; חוקרת ודוקטורנטית בנושא הדפסת תלת-ממד בחינוך בטכניון; בעלת תואר שני בחינוך, עם התמחות ביישומי מחשב בחינוך מהאוניברסיטה העברית בירושלים; בעלת ניסיון רב-שנים כמרצה ומפתחת חומרי לימוד לשילוב טכנולוגיה בחינוך במסגרות שונות, לרבות מכון ויצמן למדע, האוניברסיטה העברית, משרד החינוך, וכן עשרות בתי ספר יסודיים ועל יסודיים ברחבי הארץ – בשנים האחרונות בדגש על הטמעת טכנולוגיית הדפסת תלת-ממד ככלי למידה; כותבת ומנהלת הבלוג על הדפסת תלת-ממד 3dprint-ed.com; מייסדת ומנהלת הפרויקט הפילנתרופי "קרן אלון בחינוך", שבמסגרתו היא תורמת מדפסות תלת-ממד למסגרות חינוכיות ברחבי הארץ ותומכת במורים להטמעת הטכנולוגיה ככלי חינוכי. עד כה נתרמו במסגרת הפרויקט יותר מ-50 מדפסות תלת-ממד, ולאורה מלווה את הטמעתן.
