תיאור
הספר התשמע קולי? סיפורי הצלחה של בוגרי אקדמיה עם ליקויי למידה מתאר מחקר על בוגרי מכללה שהשתתפו בפעילויות של מרכז תמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה בזמן לימודיהם. האקדמיים. הוא מהדהד ברגישות את קולם האישי של הבוגרים באמצעות שיתוף תפיסותיהם האישיות בנוגע להצלחה ופירוט הדרכים שבעזרתן למדו להתגבר על קשייהם, לחשוף את יכולתיהם ולהצליח. החוקרות לא ביקשו להניח הנחות מוקדמות על מהי "הצלחה" ומהם גורמיה בבואן למחקר. הראיונות שהן ערכו עם הבוגרים וניתוח השיח שעלה בעקבות הראיונות עמם הובילו אותן לגיבוש המושג "הצלחה".
מחברות הספר, ד"ר סוזי רוסק, אריאלה דניאל-הלוינג וד"ר אורית דהן, הן מרצות ותיקות במכללה האקדמית בית ברל ועובדות שנים רבות יחד במרכז התמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה במכללה. עבודתן המשותפת, ההפריה והלמידה ההדדית לאורך השנים, ובמחקר זה בפרט, הובילו אותן לגבש תפיסה טיפולית ומערכתית ייחודית שפתחה צוהר לסטודנטים לפרוץ את מחסום הלקות ולהצליח. החוקרות ליוו את הסטודנטים מקרוב ותמכו בהם משלב קבלתם לאקדמיה ועד סיום לימודיהם. הן אף המשיכו לעקוב אחר התפתחותם לאחר סיום לימודיהם במכללה. הודות לסביבה התומכת והליווי המקצועי למדו הסטודנטים "להרים את הראש", לתפקד ביעילות, להעלות את ציוניהם, להעצים את עצמם ולפתח דימוי עצמי חיובי. כיום הם משתלבים כבוגרים בעולם העבודה החינוכית וממשיכים להנחיל את רוח העידוד והאמונה, את האסטרטגיות ואת דרכי העבודה שרכשו במרכז כמעט בכל בתחומי החיים.
המחקר הנדון בספר זה שופך אור חדש על אנשים עם ליקויי למידה באופן שנועד לשנות את השיח הנפוץ, מתיאור המתמקד בביטוייה השליליים של הלקות – חולשה, תסכול, חוסר יכולת והיעדר מסוגלות – לכזה המבליט את החוזקות שיש לאנשיה, את ייחודיותם ואת התכונות המובהקות המקדמות אותם להצלחה.