מכון מופ"ת – המכון הארצי למחקר ולפיתוח בהכשרת מורים ובחינוך

משפט שלמה

ספר מודפס
88

מדור: חנות ספרים

כותבים: גלי דינורנעמי הופמןציפי פליישררבקה אלקושירות לוי

שנה: 2008

קטגוריה: "יהדות וציונות" "תחומי דעת: הומניסטיקה"

שימו לב!

לאחר רכישת ספר מקוון, קריאתו תתאפשר אך ורק באזור האישי שבאתר חנות הספרים.
לא ניתן להוריד את הספר למחשב או לטלפון הנייד - לא בפורמט PDF ולא בכל פורמט אחר.

תיאור

ספר זה, המתאר את משפט שלמה בגישה רב – תחומית, מציג למעשה דגם להוראת נושא מקראי מזוויות שונות, הפונות הן אל האינטלקט והן אל הרגש ומעשירות את חוויית הלמידה. כל לומד עשוי לפתוח את הנושא בתחום או במדיום המעניין אותו ולצאת ממנו לתחומים נוספים.בספר חמישה חלקים : (1) עיון מעמיק בסיפור המשפט על פי הטקסט המקראי והמדרשי, והצעות מתודיות להוראת הנושא במכללות להוראה ובבית הספר היסודי (2) תיאור הרקע ההיסטוריוגרפי של מלכות שלמה והשוואה בין ספר מלכים לספר דברי הימים על בסיס הגישות והמגמות השונות של העורכים (3) הצגת מודל להתבוננות – חקר יצירה חזותית בנושא מקראי -העשוי לסייע למורים לשלב אמנות בהוראת תנ "ך ולהפך. המודל מודגם באמצעות יצירות מופת של אמנים בני דתות ותרבויות שונות , מהמאה הראשונה לפני הספירה ועד ימינו . (4) הצגה של יצירה אופראית – שילוב של מוזיקה ומחול – על משפט שלמה : תהליך ההלחנה , תגובות מאזינים, הצעות להפעלת הלומדים והצעות לעיבוד סצנות מקראיות נוספות במולטימדיה (5) תיאור של ניסוי שנעשה עם תלמידי כיתה ו: צפייה והאזנה אינטואיטיבית (נאיבית) ואוריינית (מיומנת) ליצירה האופראית והשפעת החוויה על הלומדים, וכן השלכות הניסוי לחינוך הכללי והמוזיקלי. המבוא הכללי מבהיר את ההגיונות המתודיים שבבסיס הספר, את הבריח התיכון המקשר בין החלקים השונים ואת תרומת הספר לחינוך . רקע עיוני ודבריהם של אנשי חינוך והוגי דעות שזורים לכל אורך הספר. הספר , שנכתב על ידי מרצות משלוש דיסציפלינות, מיועד לכל העוסקים בחינוך רב – תחומי, כולל מורי מורים בתחומי מקרא, ספרות, מוזיקה ואמנות, וכן לסטודנטים המתכשרים להוראה בתחומים אלה.לספר מצורף תקליטור הכולל: יצירה אופראית בווידאו, הקלטה קולית של היצירה ומצגת תמונות על משפט שלמה.

ד"ר ציפי פליישר, מלחינה, חוקרת ומחנכת. יצירותיה הִקנו לה מוניטין בין-לאומי ופרסים רבים, ביניהם פרסי הרוסטרום למלחינים מטעם אונסקו-פריז, פרס אקו"ם על מפעל חיים ופרס ראש הממשלה ליצירה בשנת היובל למדינה. כמרצה בכירה במכללת לוינסקי ניהלה את צוות ההיגוי של המדרשה למוזיקה במשך עשרות שנים וריכזה את לימודי התאוריה המוזיקלית. ספרה "הירמון שירים" בתחום הזמר העברי יצא לאור בתשס"ה על – ידי מכון מופ"ת ומכללת לוינסקי לחינוך.

ד"ר רבקה אלקושי
, מרצה בכירה במכללת לוינסקי לחינוך בתחום המוזיקה וחקר החינוך המוזיקל . חברה בצוות ההנהלה של האיגוד הארצי למוסיקולוגיה בישראל ובצוות הייעוץ של כתבי עת בין -לאומיים בתחום החינוך המוזיקל. מחקריה עוסקים בתפיסה המוזיקלית וביכולת ההסמלה הגרפית – מוזיקלית. פרסמה עשרות חוברות ומאמרים בארץ ובחו"ל.

ד"ר גלי דינור, מרצה למקרא ולדידקטיקה של המקרא במכללת לוינסקי לחינוך במסלולים אלה: הגיל הרך, היסודי, חטיבת ביניים והסבות. תחום התמחותה – היסטוריוגרפיה מקראית. כתבה חמישה ספרי לימוד על הוראת מקרא בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, וכן פרסמה מאמרים בכתבי עת מקראיים על היסטוריוגרפיה מקראית ועל המקרא בראייה בין -תחומית.

ד"ר נעמי הופמן, מרצה בכירה במכללת לוינסקי לחינוך במסגרת החוג לאמנות. פעילה ברוב מסלולי הלימוד במכללה: הגיל הרך, היסודי, החינוך המיוחד וכן בהשתלמויות. נושאי מחקריה: "השפעתן של האמנות העממית המקומית ושל תעשיית הקרמיקה האירופאית על עיצוב קערות ליל -הסדר שנוצרו באזורים דוברי הונגרית במחצית השנייה של המאה ה-19" ו-עיטור מצבות יהודיות בהונגריה כביטוי למפגש תרבותי בין חפץ ריטואלי יהודי לבין אמנות עממית מקומית".

רות לוי, מרצה למקרא ולדידקטיקה של המקרא במכללת לוינסקי לחינוך. תחומי התמחותה הם מקרא ודרכי הוראת המקרא בגיל הרך ובבית הספר היסודי, ובאלה פרסמה חומרי למידה במסגרת עבודתה במכללה. בתחילת דרכה בהוראה ריכזה פרויקטים חינוכיים בבתי ספר יהודיים בארצות הברית.

דף הזמנות

×
חיפוש ספרים או פעילויות להרשמה?
אפשר לעזור?