"התעוררות המכונות! ראוי ולא ראוי, מהימנות ודיוק בכתיבה והנחייה למחקר בעידן ה AI"
סדנה שנתית בזום
מועדים:
שישה מפגשים, בימי חמישי, בשעות: 14:30 – 16:30, מועדי המפגשים: 5.12.2024, 2.1.2025, 23.1.2025, 13.2.2025, 27.2.2025, 20.3.2025
היקף:
15 שעות אקדמיות
מרצים / מנחים:
ד"ר סמדר גלעד-חי
תקציר
סדרת סדנאות ייחודית זו מציעה מסע אישי-מקצועי מקיף בן 6 מפגשים, המיועד לסגל אקדמי, מנחי וכותבי עבודות מחקר. הסדרה תתמקד בהיכרות, התנסות לשילוב יעיל של כלי בינה מלאכותית (AI) בשלבים השונים של תהליך ההנחיה, כתיבה של מחקר. המשתתפים ילמדו כיצד למצות את הפוטנציאל של טכנולוגיות AI מתקדמות לשיפור איכות ההנחיה/ כתיבה של המחקר, ייעול תהליכי העבודה, והעמקת התובנות המחקריות. בהלימה לצורכי המשתתפים, המפגשים אף יעסקו בסוגיות ודילמות המתעוררות בקרב מנחי עבודות מחקר עם תנופת השימוש בכלי AI על ידי סטודנטים. סדרת המפגשים בנויה על פי לוח זמנים האמור ללוות את התפתחות תהליך עבודת ההנחיה בשטח.
מטרות כלליות
- להקנות למשתתפים ידע מעמיק על כלי AI עדכניים והשימושים שלהם בתהליך ההנחיה/ כתיבה של המחקר האקדמי
- לפתח מיומנויות מעשיות בשימוש בכלי AI לייעול עבודת ההנחיה והכתיבה האקדמית
- לעודד חשיבה ביקורתית על היתרונות והאתגרים בשילוב AI בתהליכי מחקר ואתיקה מחקרית
- להעניק כלים להנחיה אפקטיבית של סטודנטים בשימוש נכון בטכנולוגיות AI
- לטפח קהילה מקצועית של מנחים וכותבי מחקרים לדיון, דיאלוג ולמידת עמיתים בסוגיות ודילמות, גיבוש תובנות תלוי "ידע חי", המלצות, אסטרטגיות, טכניקות, יסודות ועקרונות פעולה מוסכמים לצורכי הנחיה בעידן ה AI
- שיתוף בידע, יצירת אימפקט רוחבי חוצה מוסדות ותחומים
על המנחה:
ד"ר סמדר גלעד- חי
דוא"ל smadargg@gmail.com
תחומי הוראה ומחקר: ניהול וארגון מערכות חינוך, מנהיגות, יזמות וחדשנות במערכות חינוך. שימושי AI במחקר ובאקדמיה. מנחת עבודות מחקר, פיתוח יוזמות בשדה וביצוע מחקרים יישומיים. עוסקת בפיתוח, הטמעה וביצוע של תוכניות ותהליכי הכשרה, הוראה ומחקר, הדרכה ומנטורינג. מובילה ומנחה סגל אקדמי וסטודנטים בנושא יישומי בינה מלאכותית בכתיבה והנחיית מחקרים. חברה בצוות אקדמי מכללתי לגיבוש מדיניות ודרכי הטמעת כלי AI בהוראה, למידה ובמחקר באקדמית גורדון. מפתחת תוכנית להוראת יזמות בבתי ספר (גפ"ן) הוטמעה במספר בתי ספר במחוז חיפה והצפון. מחקר הדיסטרציה ומאמר מחקרי של ד"ר גלעד חי שעסקו בנושא של השלכות הטמעת החדשנות על אפקטיביות מורים ובתי ספר נבחרו פעמיים בשנים: 2014/15 וב- 2017 כראויים לשבח ועם ציון "כעבודת מחקר מדעית למופת", בפריסת שופטים בינלאומית של הוצאת אמרלד העולמית ועורכי כתב העת היוקרתי Journal of Educational Administration